Δευτέρα, 10 Δεκεμβρίου 2012


ΝΗΠΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ

 

<<ΜΙΛΑΜΕ  ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΡΑΜΜΕΣ>>

 

Από μελέτες που έχουν γίνει καταδεικνύεται ότι η πιο ενεργητική περίοδος για την σωματική και νοητική ανάπτυξη του παιδιού είναι από τη γέννηση έως και την ηλικία των 4 χρόνων. Εύλογο είναι λοιπόν ότι τα ερεθίσματα που θα δεχθεί το παιδί στα πρώτα χρόνια της ζωής του θα καθορίσουν και τη μετέπειτα συναισθηματική και νοητική του πρόοδο. Ένα παιδί λοιπόν που έχει δεχθεί ποικιλία ερεθισμάτων σε αυτή την ενεργητική περίοδο αναμένεται να εξελιχθεί ικανοποιητικά σε κάθε τομέα της μετέπειτα ζωής του! Οι προγραφικές ασκήσεις είναι αναγκαίες, για την μετέπειτα εκμάθηση των γραμμάτων και των αριθμών. Σκοπός τους είναι να θεμελιώσουν και να εδραιώσουν στο παιδί την κατάκτηση της εικόνας του γράμματος αλλά και της αλληλουχίας των κινήσεων που απαιτούνται προκειμένου αυτή να αναπαραχθεί. Το παιδί, για να κατακτήσει πλήρως την κίνηση και την χειρονομία της γραφής, χρειάζεται να ισορροπήσει τις μυϊκές του δυνάμεις και να χειριστεί με ευλυγισία κάθε άρθρωση του χεριού.

 

Η αφετηρία για την εισαγωγή μας σε μαθηματικές έννοιες ήταν να μιλήσουμε για τις γραμμές..... αφού όπως παρατηρήσαμε όλα γύρω μας είναι γραμμές!!! Τα σχήματα, οι αριθμοί, τα γράμματα αλλά και όλα  τα σχέδια πάνω στο χαρτί δημιουργούνται ενώνοντας γραμμές.... Με καθημερινή επανάληψη και με παραλληλισμούς μάθαμε τα διάφορα είδη γραμμών την ευθεία που είναι ίσια, τη κυματιστή που μοιάζει με τα κύματα, τη τεθλασμένη που μοιάζει με σκάλα ή με τα δόντια ενός κροκόδειλου, τη σπείρα που μοιάζει με το κέλυφος του σαλιγκαριού, τη καμπύλη που μοιάζει με ουράνιο τόξο αλλά ακόμη και την ελεύθερη γραμμή που όπως είπαν τα παιδιά μοιάζει με μουτζούρα! Τα παιδιά παρατηρώντας τις γραμμές στη <<παρεούλα>> έκαναν μόνα τους, τους παραπάνω παραλληλισμούς.



 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Έτσι ξεκινήσαμε μια σειρά από προγραφικές ασκήσεις για να κατανοήσουμε όλα τα είδη γραμμών καθώς και διάφορες διασκεδαστικές δραστηριότητες όπως να σχηματίσουμε γραμμές από τουβλάκια, να περπατήσουμε και να ισορροπήσουμε πάνω στις γραμμές ακολουθώντας τη διαδρομή  ακόμα και να τις σχηματίσουμε με το ίδιο το σώμα μας!!!!!

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Όλες αυτές οι δραστηριότητες βοήθησαν τα παιδιά να ενδυναμώσουν τους μικρούς μύες της παλάμης, να αναπτύξουν τον οπτικοκινητικό συντονισμό όπως επίσης και την ικανότητα τους να αναγνωρίζουν φόρμες και να εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές.

 

 









Δεν υπάρχουν σχόλια: